Akademia EURO 2012
Nasi trenerzy przeszkolili 720 pracowników m.in. kolei, lotniska, transportu miejskiego na Mazowszu, którzy podczas mistrzostw Euro 2012 mieli bezpośredni kontakt z kibicami, Wszyscy uczestnicy przeszli szkolenia z obsługi klienta i różnic międzykulturowych w ramach „Akademii Euro”. Każde szkolenie trwało 16 godzin (2 dni po 8 godzin).
Ramowy program szkolenia obejmował m.in. tematykę:

- Wprowadzenie podstawowych pojęć z kontekstu kulturowego, tj.: kultura, tożsamość kulturowa, różnice międzykulturowe, wymiary kultury, tolerancja, empatia i wrażliwość kulturowa, stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja, ksenofobia, etnocentryzm, szok kulturowy, itp.
- Określenie własnej tożsamości kulturowej.
- Rola własnej tożsamości kulturowej w kontakcie z odmiennością kulturową – szukanie porozumienia.
- Cechy osobowości sprzyjające porozumiewaniu się pomimo różnic.
- Jak komunikują się członkowie różnych kultur europejskich (różnice wg wymiarów kulturowych G. Hofstede).
- Charakterystyczne sygnały niewerbalne i ich znaczenie w poszczególnych kulturach.
- Charakterystyka zachowań interpersonalnych poszczególnych kultur.
- Typowe błędy w interpretowaniu zachowań obcokrajowców.
- Najważniejsze bariery porozumiewania się z odmiennymi kulturami – jak powstają stereotypy i uprzedzenia i jakie mają konsekwencje.
- Identyfikacja własnych stereotypów i uprzedzeń dotyczących różnych kultur.
- Neutralizowanie negatywnych przekonań wg metody RTZ (Racjonalnej Terapii Zachowań).
- Typowe reakcje na inność: agresja i wycofanie vs. ciekawość i akceptacja.
- Różne płaszczyzny komunikacji – szukanie źródeł nieporozumień na podstawie modelu komunikacji von Thuna.