Akademia EURO 2012

Kategoria:

Akademia EURO 2012

Nasi trenerzy przeszkolili 720 pracowników m.in. kolei, lotniska, transportu miejskiego na Mazowszu, którzy podczas mistrzostw Euro 2012 mieli bezpośredni kontakt z kibicami, Wszyscy uczestnicy przeszli szkolenia z obsługi klienta i różnic międzykulturowych w ramach „Akademii Euro”. Każde szkolenie trwało 16 godzin (2 dni po 8 godzin).

Ramowy program szkolenia obejmował m.in. tematykę:

  1. Wprowadzenie podstawowych pojęć z kontekstu kulturowego, tj.: kultura, tożsamość kulturowa, różnice międzykulturowe, wymiary kultury, tolerancja, empatia i wrażliwość kulturowa, stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja, ksenofobia, etnocentryzm, szok kulturowy, itp.
  2. Określenie własnej tożsamości kulturowej.
  3. Rola własnej tożsamości kulturowej w kontakcie z odmiennością kulturową – szukanie porozumienia.
  4. Cechy osobowości sprzyjające porozumiewaniu się pomimo różnic.
  5. Jak komunikują się członkowie różnych kultur europejskich (różnice wg wymiarów kulturowych G. Hofstede).
  6. Charakterystyczne sygnały niewerbalne i ich znaczenie w poszczególnych kulturach.
  7. Charakterystyka zachowań interpersonalnych poszczególnych kultur.
  8. Typowe błędy w interpretowaniu zachowań obcokrajowców.
  9. Najważniejsze bariery porozumiewania się z odmiennymi kulturami – jak powstają stereotypy i uprzedzenia i jakie mają konsekwencje.
  10. Identyfikacja własnych stereotypów i uprzedzeń dotyczących różnych kultur.
  11. Neutralizowanie negatywnych przekonań wg metody RTZ (Racjonalnej Terapii Zachowań).
  12. Typowe reakcje na inność: agresja i wycofanie vs. ciekawość i akceptacja.
  13. Różne płaszczyzny komunikacji – szukanie źródeł nieporozumień na podstawie modelu komunikacji von Thuna.

Zostaw swój komentarz