Akademia EURO 2012

Nasi trenerzy przeszkolili 720 pracowników m.in. kolei, lotniska, transportu miejskiego na Mazowszu, którzy podczas mistrzostw Euro 2012 mieli bezpośredni kontakt z kibicami, Wszyscy uczestnicy przeszli szkolenia z obsługi klienta i różnic międzykulturowych w ramach “Akademii Euro”. Każde szkolenie trwało 16 godzin (2 dni po 8 godzin).

euro 200x200 - Akademia EURO 2012 (nowosci;Szkolenia, Nowości)

Ramowy program Szkolenia międzykulturowych obejmował m.in. tematykę:

akademia euro - Akademia EURO 2012 (nowosci;Szkolenia, Nowości)
  • Wprowadzenie podstawowych pojęć z kontekstu kulturowego, tj.: kultura, tożsamość kulturowa, różnice międzykulturowe, wymiary kultury, tolerancja, empatia i wrażliwość kulturowa, stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja, ksenofobia, etnocentryzm, szok kulturowy, itp.
  • Określenie własnej tożsamości kulturowej.
  • Rola własnej tożsamości kulturowej w kontakcie z odmiennością kulturową – szukanie porozumienia.
  • Cechy osobowości sprzyjające porozumiewaniu się pomimo różnic.
  • Jak komunikują się członkowie różnych kultur europejskich (różnice wg wymiarów kulturowych G. Hofstede).
  • Charakterystyczne sygnały niewerbalne i ich znaczenie w poszczególnych kulturach.
  • Charakterystyka zachowań interpersonalnych poszczególnych kultur.
  • Typowe błędy w interpretowaniu zachowań obcokrajowców.
  • Najważniejsze bariery porozumiewania się z odmiennymi kulturami – jak powstają stereotypy i uprzedzenia i jakie mają konsekwencje.
  • Identyfikacja własnych stereotypów i uprzedzeń dotyczących różnych kultur.
  • Neutralizowanie negatywnych przekonań wg metody RTZ (Racjonalnej Terapii Zachowań).
  • Typowe reakcje na inność: agresja i wycofanie vs. ciekawość i akceptacja.
  • Różne płaszczyzny komunikacji – szukanie źródeł nieporozumień na podstawie modelu komunikacji von Thuna.