Menedżer coach – rozwijanie potencjału zespołu

Menedżer coach

Rozwijanie potencjału zespołu

Manager wzmacnia zdolność każdego pracownika do dostosowywania się do nowych sytuacji, przyswajania wiedzy, znajdowania odpowiedzi na nowe potrzeby klientów.

Dzieje się tak poprzez dobrą znajomość możliwości i braków każdego z pracowników oraz poprzez zaangażowanie się w plan rozwoju osobistego każdego z nich. Ta metoda działania zaczerpnięta z przygotowań sportowców, ma na celu stymulowanie energii i możliwości pracownika oraz ułatwianie rozwoju indywidualnego w ramach doskonalenia zespołu.

Opis

Szkolenie „Menedżer coach: rozwijanie potencjału zespołu” wyposaża menedżerów w narzędzia umożliwiające skuteczne wspieranie rozwoju indywidualnego pracowników oraz budowanie samodzielnych i zaangażowanych zespołów. Uczestnicy poznają metody diagnozowania potencjału i potrzeb swoich pracowników, dostosowywania stylu zarządzania do ich poziomu samodzielności oraz tworzenia efektywnych ścieżek rozwoju kompetencji. Dzięki praktycznym technikom coachingowym menedżerowie nauczą się wzmacniać motywację zespołu, propagować samodzielność i skutecznie zarządzać zmianą. Program oferuje nie tylko nowe spojrzenie na rolę lidera, ale także konkretne strategie, które pozwalają zwiększać produktywność i zaangażowanie zespołu, budując jednocześnie trwałe relacje oparte na zaufaniu i współpracy.

Skierowane do

  • Managerów, którzy angażują się w doskonalenie umiejętności pracowników oraz w rozwijanie kompetencji indywidualnych i grupowych

Cel

  • Określenie możliwości każdego pracownika
  • Zrozumienie czynników umożliwiających rozwój
  • Dostosowanie sposobu działania do postawionej diagnozy i aktualnych wymagań
  • Stworzenie ścieżek rozwoju kompetencji dla całego zespołu

Program szkolenia:

1. Ewolucja roli menedżera: od szefa zachowującego hierarchię do menedżera coacha

  • Analiza i podsumowanie swojego stylu zarządzania w kontekście przywództwa sytuacyjnego Hersey-Blanchard.
  • Menedżer coach – odpowiedź na nowe wyzwania w organizacji, transformacja roli lidera.
  • Czynniki hamujące rozwój coachingowego stylu zarządzania i sposoby ich przezwyciężania.

2. Określenie poziomu samodzielności członków zespołu

  • Identyfikacja poziomu kompetencji i autonomii pracowników w oparciu o model Dreyfusa (od nowicjusza do eksperta).
  • Cztery poziomy samodzielności – jak dostosować podejście menedżera do dojrzałości zawodowej pracownika.
  • Tworzenie indywidualnych ścieżek rozwoju dla członków zespołu.
  • Metody oceny postępów i skuteczności strategii rozwoju.

3. Dostosowanie stylu zarządzania do stopnia samodzielności pracowników

  • Cztery sposoby postępowania menedżera w zależności od poziomu kompetencji pracownika.
  • Dopasowanie stylu komunikacji i motywacji do indywidualnych potrzeb zespołu.
  • Coaching jako narzędzie rozwoju: sposoby prowadzenia rozmów coachingowych w oparciu o model GROW (Goal, Reality, Options, Will).

4. Towarzyszenie każdemu pracownikowi na ścieżce indywidualnego rozwoju

  • Budowanie kultury ciągłego rozwoju w zespole.
  • Rola menedżera w podnoszeniu poziomu samodzielności i odpowiedzialności pracowników.
  • Popieranie i propagowanie inicjatywy oraz proaktywności.
  • Kluczowe kompetencje skutecznego coacha w zarządzaniu zespołem.

5. Tworzenie planu indywidualnego rozwoju zawodowego

  • Identyfikacja wyzwań i barier w rozwoju zawodowym pracownika.
  • Tworzenie realistycznych i mierzalnych planów rozwoju w oparciu o analizę mocnych stron i obszarów do poprawy.
  • Monitorowanie postępów, feedback oraz ewaluacja wdrożonych zmian.
  • Wpływ indywidualnego rozwoju na efektywność całego zespołu – jak budować spójność i współpracę w zespole poprzez coachingowy styl zarządzania.

Przebieg szkolenia

  • Szkolenie przeprowadzone jest metodą warsztatową i oparte na studium konkretnych przypadków.
  • Sekwencje teoretyczne przeplatane są licznymi ćwiczeniami praktycznymi.
  • Ciekawe techniki animacyjne, wymiana doświadczeń, analiza konkretnych przypadków, metody wyjścia z trudnych sytuacji pozwalają na skuteczniejsze przyswojenie teorii.

Zostaw swój komentarz