Podczas projektów doradczych wspierających rozwój organizacji prowadzimy audyt operacyjny, podczas którego analizujemy wydajność i skuteczność systemów, które funkcjonują w ramach jednostki, oceniamy poziomy osiągania zamierzonych rezultatów w porównaniu z kosztami poniesionymi na ich realizację. Badamy efektywność zarządzania, sposób, w jaki kierownictwo jednostki planuje działania, a następnie kontroluje stopień ich realizacji. Badamy sprawność działania kadry, badamy trafność i zasadność realizowanych celów oraz ich doskonalenie.
Audyt prowadzony jest z należytą starannością przez naszych doświadczonych ekspertów. Audytorzy dbają o rzetelne, godne i uczciwe postępowanie w trakcie pracy, przestrzegają zasady uczciwości, obiektywizmu, poufności oraz profesjonalizmu.
Podczas audytu posługujemy się między innymi kwestionariuszami:
- Kwestionariusz kontroli wewnętrznej (KKW) – dokument roboczy zawierający pytania dotyczące obszaru kontroli. Audytor wykorzystuje KKW zadając kierownictwu i pracownikom pytania otwarte i zamknięte w początkowej fazie audytu, aby audytor miał możliwość potwierdzenia odpowiedzi na zadane w nim pytania.
- Lista kontrolna (LK) – pomaga w ujednoliceniu uzyskanych informacji, zapewnia standardowe podejście do przeprowadzanego badania, zapobiega pominięciu w badaniu istotnych kontroli lub przewidywalnych faktów, zapobiega oszustwom i nadużyciom oraz eliminuje uznaniowość.
- Kwestionariusz samooceny (KS) – są wypełniane samodzielnie przez kierownika komórki audytowanej, a pytania dotyczą ryzyk związanych z działalnością jednostki.
- Plan kontroli (PK) – nasz podstawowy dokument tworzony przez audytora w celu opisania systemu kontroli wewnętrznej. Plan kontroli, to mapa pokazująca wszystkie kontrole zastosowane w danym systemie.
Przykładowe projekty:
- Diagnoza kompetencji zespołu
- Badania "Tajemniczy Klient"
- Audyt organizacyjny
- Ocena procedur